אופיר בן זאב2019-03-17T22:50:51+02:00

צוות המטפלים

אופיר בן זאב

שמי אופיר בן זאב, עובד סוציאלי קליני, מטפל קוגניטיבי התנהגותי והמנהל המקצועי של תכנית אני – IN. מזה מספר שנים אני מזהה את הצורך הרב של הורים וילדים הפונים ומבקשים עזרה במציאת פתרונות לילדים החווים קשיים חברתיים. ילדים רבים מתקשים להיות חלק מהקבוצה : חלקם נדחים על ידי הקבוצה, לעתים הם אינם דחויים אך אינם מרגישים בנוחות בתוך ההקשר החברתי בו הם נמצאים.

ילדים רבים , סביב קשיים מאוד ספציפיים , חווים קושי להבין את "הזרימה" בה הקבוצה נמצאת ועושים טעויות שהמחיר עליהם יקר מאוד : דחייה חברתית . הצורך לעזור לילדים אלו קיים וכמעט בכל כיתה ובכל בית ספר ילדים רבים מתקשים להיות ולהרגיש חלק מהקבוצה . הסיבות לכך רבות ומגוונות – חלקם של הילדים מתקשים בגלל קשיים אובייקטיביים כגון : הפרעות קשב וריכוז, קשיים בוויסות הרגשי, קשיים רגשיים שונים ומעברים שלא צלחו. גם הזמן בו אנו חיים מערים קשיים רבים: אנו חיים בתוך מהפכה תקשורתית מתמשכת שאת משמעותה עדיין איננו מבינים עד הסוף אך אנו מרגישים את השינוי בחיי היומיום שלנו: התקשורת עם האחר הפכה מורכבת ובעלת רבדים רבים, מלבד תקשורת "פנים אל פנים" ילדינו מתקשרים ברשתות חברתיות ואת השפעות השינוי אנו למדים כל הזמן. ילדים ומבוגרים חשופים היום יותר מתמיד להכל כולל הכל – המידע החדש מבלבל והשאלה מי ומה אני הופכת לשאלה רלוונטית יותר מתמיד.

בגישות פסיכולוגיות מסוימות הקושי של הילד להיות חלק מהקבוצה מייצג את הקושי בתוך "הקבוצה הראשונה" שלו : משפחתו. העבודה על הקושי נעשית תוך הבנת הדינאמיקה של היחסים עמם. לעתים זה נכון אך לעתים אין זה כך כלל וכלל : ילדים רבים לא למדו היטב, מהסיבות שהזכרתי, את כללי ההתנהגות הבסיסיים שאמורים להיות כרטיס הכניסה לעולם החברתי שנמצא סביבם . טענתנו היא כי ניתן ללמוד כיצד להיות יותר חברתיים: איך אנו מלמדים זאת? בקבוצות קטנות תוך כדי תרגול "על המקום" ,קבלת פידבק ושיעורי בית וכך הילדים יוכלו להתאמן בצורה ממוקדת בין המפגשים.

רוצה שניצור איתך קשר?